Ръководенето на бизнес е нелека дейност, тъй като включва ежедневни предизвикателства за неговият собственик или управител. Процесите, протичащи в компанията, понякога изискват вземане на бързи и същевременно важни решения, от които би могло да зависи бъдещето на фирмата. Освен това, трябва да споменем и множеството външни фактори, които са в много случаи непредвидими и неконтролируеми.
Развитието на компютърните технологии днес доведе до разработването на редица компютърни системи и програми, които значително улесняват бизнес планирането и оптимизирането на процесите в него. В това число се включват всички ERP системи и, разбира се, добрата складова програма, която вече е първа необходимост и за която ще говорим по-подробно в редовете по-долу.
Избора на подходящ за фирмата складов софтуер е още една от трудните задачи за решаване пред мениджмънта на фирмата. Неговата ефективност е безспорна, но намирането на софтуер, пасващ идеално на нуждите на фирмата, е сложен процес. Това се дължи на факта, че всяка фирма действа в различна сфера и следователно процесите в нея протичат по различен начин. Иначе казано, фирмите имат различни нужди и изискват наличие на различни функции.
Преди да изберете складова програма:
- Установете какви са нуждите и изискванията на бизнеса.
Това може да се случи чрез преглед на статистически данни за даден период от време – продажби, приети и изпратени артикули, приходи, разходи и т.н. Отлично решение същ би било консултиране с наетия персонал. Всички работници са пряко въвлечени в ежедневните процеси във фирмата, което означава, че те са първите, които биха установили недостатъците. Получената информация със сигурност би спомогнала за съкращаване времето на обслужване, следене с точност на складовата наличност и стоките, по време на доставка и т.н. А това от своя страна със сигурност ще даде отражение и върху имиджа на фирмата и е фактор за спечелване на пазарни позиции. - Изберете какви функции искате да извършва тя.
Добрата система позволява централизирано и улеснено управление на всички дейности, в т.ч. се включват контрол на получените в склада стоки, следене на точна наличност в склада в реално време, бърза обработка на многобройните получени поръчки, сортиране на продуктите по дестинации, пакетиране и доставка. На кратко – това са всички дейности, които се извършват в склада преди стокките да достигнат до клиентите. - Сървърни или уеб базирани решения?
Първите съхраняват цялата информация чрез сървърни устройства, което изисква достатъчно пространство за тяхното монтиране. Една от негативните страни на този вид складов софтуер е факта, че позволяват достъп до данни само от едно устройство – компютър, лаптоп и т.н. Освен това всеки тип хардуер е обект на повреди в даде перид от време, което е предпоставка за загуба на фирмена информация.
Уеб базираните системи възникват на по-късен етап с появата на интернет. Съхранението на данни на се извършва в т.нар. cloud. Това означава, че сървърите не са на физически носители, а се намират в интернет.
Съхранявайки данните си онлайн, една компания печели две важни предимства:- гарантиран лесен достъп до данните от разстояние;
- оторизиране на голям брой устройства, през които да се следи и управлява информацията.
Независимо за какъв тип системи става дума, те трябва да разполагат с привлекателен и удобен интерфейс. Складовият софтуер не прави изключение и е необходимо да бъде лесен за ползване от служителите на фирмата. В противен случай, колкото и функции да разполага, тя няма да постигне нужната ефективност и ще се губи ценно време в търсене или въвеждане на нужната информация. Тук могат да се добавят още и начина , по които се форматират данните. Вида на форматирането е от значение най-вече при извличане на справки, доклади, фактури и отчети за дейността във склада за даден период от време. От него до голяма степен зависи оформлението на всички документи.
Безспорно професионалният софтуер е не само удобство, но и ресурс от първа необходимост. Въпреки, че съществуват много разновидности, избирането на подходяща система е трудна задача и изисква вземане на добре обмислено решение. Преди да се стигне до интегрирането ѝ, е добре да бъдат разгледани предложения от няколко различни доставчика, като в офертата се включват още условия за внедряване, поддръжка и лиценз на софтуера. Ако се нуждаете от помощ или имате въпрос, не се колебайте да се свържете с нас.